poniedziałek, 18 maja 2015

#49 Dziwactwa

"Nie oceniaj po okładce wnętrzności..."


- I co o nim sądzisz Bomi?
- Wydaje mi się, że na pewno jest to dziwak ale wygląda na niegroźnego.
- Masz pewność, że nasze obawy były nad wyrost?
- Edi szczerze mówiąc to nie jestem aż tak pewien. Nie można powiedzieć, że nie wygląda to podejrzanie. No ale obserwowaliśmy go całą dobę i nie zrobił nic strasznego.
- No tak po prostu żyje sobie w lesie. No ale normalne to to nie jest.
- Ale Edi. Kto teraz jest normalny?
- No wiesz w każdym można znaleźć coś dziwnego ale on jest szczególnie rypnięty.
- Może chciał uciec od innych dziwaków.
- Da się robić coś jeszcze dziwniejszego?
- Wszystko zależy od twojego punktu widzenia. Może on za dziwne uważa życie w zgiełku miasta i woli samotność w lesie i o dla niego zupełnie normalne.
- No ale większość ludzi żyje w mieście a nie samotnie w lesie więc nadal to on wypada na bardziej nienormalnego.
- Patrzysz na to zbyt płytko Edi. On na pewno nie czuje się dziwakiem i myślę, że nie powinniśmy tak na niego mówić. On po prosu żyje tak jak lubi i to jest jak najbardziej normalne.
- Jakoś ciężko mi to załapać.
- Chodzisz czasem do lasu tak?
- No chodzę.
- I zbierasz tam grzyby tak?
- No zbieram.
- No to wyobraź sobie, że dla mnie to jest na przykład dziwne. Łazić samemu po nudnym lesie i zbierać coś co można sobie kupić na bazarku. Stary też łazisz tam sam uciekając pewnie częso od tego co cię tu denerwuje.
- No tak jest.
- I widzisz może go denerwowało to już do takiego stopnia, że postanowił na dłużej zostać w lesie.
- Hmmm no może masz rację.
- Na pewno Edi. Ja nie wykluczam, że on nie jest niebezpieczny. Ale na pewno zapamiętaj sobie, że nie należy oceniać ludzi tak na pierwszy rzut oka. To, że ktoś jest dziwny nie zawsze znaczy, że jest zły. Moim zdaniem można zaufać takim osobom. To co dla ciebie może być dziwactwem dla innych może być zupełnie normalne. Nic nie jest czarno-białe Edi.
- Czyli ktoś może mieć mnie za dziwaka tak?
- Załapałeś Edi, chyba załapałeś.
- No chyba tak. Nigdy tak o tym nie pomyślałem. 
- Czasami warto poszerzać horyzonty. Dobra włączę lepiej to nagranie z lasu. Spójrz na niego jeszcze raz. Wygląda na całkiem normalnego gościa
- No włącz włącz. Pewnie faktycznie tak jest.
- Dobra odpalam. Przypatrz się mu uważnie.